top of page

4 cechy, które ma każdy dobry projekt magazynu e-commerce 👌👇🏽



Kiedy klient sklepu internetowego robi zakupy, oczekuje błyskawicznej dostawy. Aby sprostać jego wymaganiom, proces kompletowania przesyłek musi być zoptymalizowany pod każdym względem. Jeśli więc rozważasz budowę magazynu dla e-commerce, wiele kluczowych decyzji musisz podjąć jeszcze na etapie planowania.

Nie wiesz, na co zwrócić uwagę? Spokojnie. Za chwilę dowiesz się, jakie cztery cechy powinien mieć dobry projekt magazynu e-commerce.


1️⃣ Efektywnie wykorzystuje przestrzeń magazynową


W magazynie liczy się każdy centymetr kwadratowy powierzchni. Dlatego jego przestrzeń powinna dawać możliwość elastycznej aranżacji. Dzięki temu dostosujesz hale składowania do bieżących potrzeb branży, w której działasz. A to z kolei przyczyni się do błyskawicznej kompletacji i właściwej obsługi zamówień.

Dlatego dobry projekt hali magazynowej przewiduje wystarczająco dużo przestrzeni, by w różnych konfiguracjach ustawić tam:

  • regały (półkowe, paletowe, rolkowe) dostosowane do towarów o różnych gabarytach;

  • kanały transportu produktów wewnątrz magazynu (przenośniki, korytarze dla wózków widłowych);

  • strefy pakowania, etykietowania oraz innych działań wymaganych z punktu widzenia customer experience.

Należy pamiętać także o tym, że w zależności od sezonów i okresów wyprzedaży, wolumen towarów będzie się wahał. Aby móc dostosować się do potrzeb rynku, warto wykorzystać antresole.